Nasz serwis internetowy, by ułatwić korzystanie ze wszystkich funkcji, używa plików cookies. Korzystając z niego wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki. Jeżeli nie zgadzasz się na to, zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Zamknij
Warsztat kompetencji rodzicielskich
Warsztat kompetencji rodzicielskich

 

Bliżej siebie...

Program  Zajęcia warsztatowe służą doskonaleniu relacji Rodzic - Dziecko. Zainspirowani metodą M. Rosenberga zapraszamy do poszerzania swoich rodzicielskich kompetencji - prowadzenia rozmów bez przemocy, bycia konsekwentnym i odmawiania bez wyrzutów sumienia.

Zajęcia zachęcają również do świadomej rezygnacji z krytyki i porównywania na rzecz empatycznego traktowania siebie i innych. Proponowana wiedza ma charakter uniwersalny - można wykorzystywać ją również w relacji Dorosły - Dorosły - w domu, w pracy, w różnych sytuacjach społecznych.

Warsztaty to cykl 8 spotkań, odbywających się dwa razy w miesiącu. Zajęcia trwają trzy godziny, zawierają bloki tematyczne, tworzące całość. Pracujemy w oparciu o metody aktywizujące.

Cena jednej części warsztatu: 90zł - osoba lub 130 zł - para Rodziców

        Tematyka warsztatów

1.   SPOTKANIE  I - „Nasze terytoria” – wzajemne poznanie/ werbalizacja oczekiwań / uporządkowanie problemów, obszarów do pracy/ granice/ „antykomunikaty”, które powodują chaos w relacji Rodzic – Dziecko.

2.   SPOTKANIE II - „Dwie pary uszu…” – blokady utrudniające uważne słuchanie / „co mówimy nie mówiąc? – rola postawy i parajęzyka w porozumiewaniu się / cztery perspektywy służące usłyszeniu się / znaczenie dystansu w rozmowie.

3.   SPOTKANIE III - „W czym żyrafa jest lepsza od szakala?” – model PBP / spostrzeżenia bez ocen, krytyki i porównywania / fakty a interpretacje / jak „zarządzać” swoim myśleniem? , schemat MEZ/ odpowiedzialność i poczucie winy a komunikacja.

4.  SPOTKANIE IV - „Kolory E-mocji” – dlaczego wszystkie emocje są dobre? – „uporządkowanie” emocji/ jakie pełnią funkcje i dlaczego warto je wyrażać / co oznacza kontrola emocji?/ moja emocjonalność a emocjonalność mojego Dziecka.

5. SPOTKANIE V - „Jak mąż i żona, czyli rzecz o związku uczuć z potrzebami…” – branie odpowiedzialności za własne uczucia/ wyrażanie złości  i gniewu bez przemocy / rozpoznawanie i nazywanie potrzeb, kryjących się pod emocjami / jak wyrażać potrzeby? / „pokojowy konflikt”.

6. SPOTKANIE VI - „3 x P – prośby, polecenia, pochwały” – kiedy prośba staje się żądaniem? / formułowanie i wydawanie poleceń, polecenie a rozkaz / co chwalimy chwaląc, czyli świadome wzmacnianie pożądanych zachowań Dziecka / kiedy pochwala jest nieskuteczna?

7.   SPOTKANIE VII - „Czy każda konsekwencja musi być karą? – zasady wypowiadane a egzekwowane / jak odróżnić kary i konsekwencje? / praca w oparciu o jasną umowę i pozytywne konsekwencje / „katalog konsekwencji”.

  8. SPOTKANIE VIII - „Moje  umiejętności – moi sprzymierzeńcy. Pożegnania nie muszą być smutne…” –  jak wzmacniać poczucie wartości – własne i Dziecka? / w świecie talentów i umiejętności / DZIEŃ NIESPODZIANEK / podsumowanie, ewaluacja.

Zajęcia prowadzone są w formie warsztatu, w trakcie pracy z grupą wykorzystujemy różne metody i techniki np. pracę indywidualną, pracę w podgrupach, gry interakcyjne, aktywizujące, metaplan, psychodramę, rundki; a ponadto  - narzędzia: flamastry, pastele, kolorowe kartki, duże arkusze – plakaty, muzykę, wełnę, karty pracy, itp. Tym samym dbamy o aktywizację różnych rodzajów inteligencji.

WARSZTAT PROWADZONY JEST W OPARCIU O PROGRAM AUTORSKI. 

Prowadzący:  Kamila Maciejewska – pedagog, socjoterapeuta, trener

                         Zbigniew Maciejewski – coach, trener